marihuana a moje 15 leta dcera
Dobry den, nedavno jsem prisla na to, ze moje 15 leta dcera expedimentuje s kourenim marihuany, zrejme je to v pocatcich, tak 1 x az 2 x do mesice. Prosim o radu, jak se k tomuto problemu postavit, nutno podotknout, ze o tom mluvime dost casto (problemy, rizika), na moje otazky, zda "huli" mi bylo odpovezno, ze nikoliv, ted se priznala, nebot jsem chtela v lekarne zakoupit test, rekla, ze nemusim. Jeste bych rada podotkla, ze muj starsi syn 22 let, poziva mariuanu delsi dobu a bere to jako svuj styl zivta, v dnesni dobe pry normalni vec, radi mi, nechat to nan ni, zadne prikazy a zakazy pry nepomuzou, syn to resit nechce, nema pocit, ze by delal neco spatneho, ja si to nemyslim, ale bohuzel v jeho pripade uz nic neudelam, ale v pripade me dcery bych chtela znat Vas nazor, jakou tvolit debatu, co ji rict, jak ji motivovat, aby, pokud kouri vic, zacla nad tim premyslet, popripadne abstinovat. Na podzim nastuje na stredni umeckou skolu, je mi jasne, ze ani tam se problemu nevyhne, jen bych rada znala, jak vest debatu. Dekuji moc za info

Odpověděl: Jakub Minařík
No, nejsem si jistý, jestli za této konstelace, kdy starší syn hulí a vy s tím nic neděláte (tedy nejsem si jist, zdali se s tím něco dělat dá, spíše ne) tak těžko budete vysvětlovat dceři, že to má dělat jinak. Musela byste to hnát hodně na hranu, abyste uspěla. A nejsem si jist, zdali by to nepokazilo vztah s dcerou. Spíše bych na vašem místě pracoval na prevenci nějakých jiných experimentů. Myslím, že bych na vašem místě do toho zavzal i staršího syna. Myslím, že byste mohla uspět s tím, aby dohlédl na sestru aby nezačala experimentovat s jinými drogami a nebo aby hulení nepřesáhlo rozumnou míru. Umělecká škola je myslím celkem rizikové prostředí.