Závislost na lexaurinu???
Kateřina
Dobrý den, jsem strašne zmatená! Asi 3 měsíce beru Lexaurin. Neberu ho pravidelně. Mám ho na legální předpis od doktora. Druhý rok trpím PPP, nejprve jsem užívala Zoloft, po půl roce mě doktor "přeorientoval" na lexaurin. Mamka se zajímala, zda je návykový a jestli není nebezpečný, doktor tvrdil, že není a že on sám ho bral v mém věku(17) kvůli zvládnutí učiva ve škole. Na vašich stránkácj jsem se dočetla, že je lexaurin návykový a jak radíte, jakse závislosti zbavit atd. Co teda vlastně ten lexaurin je? moc prosím o brzkou odpověď, děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Lexaurin patří mezi benzodiazepiny a vyvolává poměrně snadno závislost. To co píšeme na našich stránkách je pravda. Pro vznik závislosti je však nezbytné, aby byl lexaurin pravidelně užíván delší dobu. Občasné užití při akutních obtížích závislost nezpůsobí, může však navodit nevhodný stereotyp (není mi dobře, vezmu si tabletku, udělá se mi lépe). Medikace léky z téhle skupiny by měla být krátkodobá, vhodné je, pokud se jedná o stav, který vyžaduje dlouhodobější medikaci, dávat benzodiazepiny do doby, než zabere jiná medikace a pak se postupně vysazují. Takový postup je nejvhodnější. Jen kdybyste se ptala, v případě toho zoloftu je pravděpodobnost vzniku závislosti mnohem menší. Já jsem se například se závislosti na něm ještě nesetkal.