potrebovala bych pomoc a to nutne milovala jsme se s pritelem ale me je 15 a jemu je 45 let okoli se na nas diva zkrz prsty ale ja ho miluju a on me taky co ma delat prosim pomocte a jeste neco asi se m snim otehotnela a le nvim to jiste nemam uz mesic me nstruaci rodicum sem to nerekla a tehotensky test s ebojim udelat prosim odpovezte min

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, nevím, jestli odpovím na vše na co se ptáte, ale alespoň se o to pokusím. Píšete, že jste nejspíš otěhotněla se svým přítelem. Důvodem Vašeho podezření je fakt, že jste již měsíc nedostala menstruaci. Teď se bojíte, udělat si těhotenský test. Nevím nic o tom, jestli jste při pohlavním styku používali ochranu, zda berete antikoncepci, jestli je to Váš první přítel apod. Těžko se mi potom v takové situaci radí. Vzhledem k tomu, že je Vám už 15 let, nemusíte se vůbec bát, promluvit si o tom všem s Vaším gynekologem (jestli nějakého máte). Právě proto, že je Vám už 15 let, nemusíte se bát, že by o Vás jakékoli informace někomu sděloval. Jestli gynekologa nemáte, doporučila bych Vám si k nějakému zajít. Kdybyste těhotná nebyla, určitě si aspoň domluvte antikoncepci. Stejně tak zkuste překonat strach a kupte si těhotenský test (stojí pár korun a dostanete ho v každé lékarně nebo drogerii). Určitě je lepší, dovědět se pravdu než se dostat v případě těhotenství do skutečně závažné situace, jejíž dosah, mám pocit, si zatím dostečně neuvědomujete a kdy v případě, že nezjistíte včas, že jste těhotná, nebudete mít moc možností. Další věc je, že možná těhotná ani nejste. Menstruace je velice citlivý cyklus, který je ovlivnitelný řadou faktorů - například stresem. Ve Vašem věku navíc ještě nutně nemusí být pravidelná a vynechání jednoho cyklu nemusí být ničím výjimečným. Ale jak říkám - určitě bude lepší si test udělat a vědět na čem jste. Druhá věc je, že Vašemu příteli 45 let. Vzhledem k tomu, že Vám je 15, nedivím se tomu, že na Vás lidé koukají skrz prsty. Já osobně se nechci do žádných soudů ohledně Vašeho věkového rozdílu pouštět. Spíš mě v tuhle chvíli zaráží fakt, že Vy jste ta, kdo má strach, že je těhotná. Ví o tom všem Váš přítel? Zajímal se vůbec, jestli používáte antikoncepci? Použil on kondom? Vzájemný vztah je především o důvěře a zodpovědnosti...