my story
Jenny
Ahoj, dyž mi bylo 13-14 začala jsem ´we welkym´ konzumowat antidepresiwa, pak, asi po roce a půl, jsem přestala, ale mám do teď komplexy méněcennosti a často depresiwní stawy. Pak jsem začala hulit (tráwu), kalit atd. S kamarádkou jsem si skusila perwitin a moc se mi to líbilo. Teď ho beru něco přes půl roku tzw. častějc - wětšinou třeba 4 dny frčim, prospim se a zas frčim...Nelituju toho, to ne, ale ty dojezdy sou pro me fakt strašný, pocity že se mi wšechno posráwá, nic newychází a nikdo tady pro mě není...Fakt neewim co stim mám dělat, ale přestat oprawdu nehodlám, perník je ´moje droga´ a ja to mam fakt rada!! Pa

Odpověděl:
Milá Jenny, nevím, odkud začít... Píšete, že Vás trápí nepříjemné stavy, které máte na dojezdu z perníku, nicméně jste rozhodnuta, že se perníku nechcete vzdát. To je docela složitá situace a když ji chcete vyřešit, měla byste se na ni podívat "seshora". Všechny tyto stavy - "svět za nic nestojí, nikdo mě nemá rád, jsem na všechno sama..." jsou vyvolané chemickými změnami v mozku po odeznění účinku pervitinu. Tím, že se pervitinu nechcete vzdát, se nezbavíte ani těchto myšlenek... Co Vám vlastně pervitin přináší? Předpokládám, že ho berete proto, aby jste se na chvíli zbavila vzpomínaného pocitu méněcennosti. Háček je v tom, že je to jenom na chvíli. Ve světě funguje zvláštní systém rovnováhy - když je někdy něčeho moc, v další moment je toho málo: hodně příjemné pocity sebedůvěry - deprese, smutek a úzkosti: to jsou póly, mezi kterými se na perníku pohybujete. Je téměř jisté, že časem těch negativ ještě přibude: zničené zdraví, stíhy, narušené vztahy s rodinou, finanční problémy... Pervitin toho málo nabízí a spoustu bere... Nevím, zda jste brala antidepresiva předepsaná lékařem nebo jste bez předpisu užívala psychotropní léky, nicméně pokud by bylo potřeba, lze samozřejmě tyto stavy mírnit za pomoci antidepresiv, pokud budou přetrvávat i po vysazení pervitinu a budou intenzivní a budete mít vhodné léky předepsané od psychiatra. Ovšem to samozřejmě znamená abstinovat od pervitinu. V tomto případě Vám můžu poradit jenom "zlatou střední cestu". Tou je v tomto případě to, že přestanete brát perník a nastoupíte na léčbu. Svůj život řídíte sama a kdykoliv ho můžete změnit - buď k horšímu, nebo k lepšímu. Držím palce, aby jste se rozhodla správně. Pokud budete potřebovat s něčím pomoct, ozvěte se.