benzodiazepiny
CHtela bych se zeptat,jak se divate na kombinaci leku Oxazepam 1-1-1.Dale Diazepam _ _ 2.Stilnox na spani.Bylo nam receno od jineho lekare ze Stilnox nezabere,kdyz se berou benzodiazepiny.Telo by muselo byt ciste.Jiz ho nebere,ale spani neni dlouhe.Jen 4-5 hod.Se Stilnoxem to bylo to same.Stav techto leku je po odbourani Nitrazepamu.Odbourani trvalo 1rok.Jedna se o leziciho cloveka 20let stareho po DMO.Nitrazepam bral skoro 20 let-Skoncil na 2tbl.na noc.Po vysazovani ma stale abstinencni priznaky.I kdyz ne porad.Co vy na to?Dekuji za odpoved.V.V.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, já vám nevím. Vzhledem k tomu, že oxazepam a diazepam jsou látky stejné skupiny jako nitrazepam, tak mi není moc jasné, proč vůbec nitrazepam vysazovali. Jeví se mi to trochu jako zbytečné. Závislost zůstala stejná. K vysazení je samozřejmě mohli vést jiné důvody, například potřeba relaxace svalů, epilepsie, ... Jinak stilnox se mi jeví skutečně jako trochu zbytečný. Je to lék, který má velmi krátký poločas, pomůže usnout a pak se velmi rychle metabolizuje. Tedy nezajistí celonoční spánek, ale jen usnutí. Víte, myslím, že je hodně obtížné medikaci v tomhle případě měnit. Stav je jistě komplikovaný a vybrat v takovém případě vhodnou medikaci je obtížné.