Dien.N22
DEKUJI ZA ODPOVED muzu jeste jednu?s pritele bereme pernik uz tak 4 roky sem tam ne kazdy den a myslim si ze na nem nejsme zavisly myslite ze kdyz jsem se rozhodla s tim prestat ze to zvladnu vlastne zvladnem spolu?Tom mel v nedeli nejaky zachvat ale nic si nepamatoval a probral se az v nemocnici na psych.malem jsem se ho ztratila a uvedomila jsem si co je pernik za svinstvo priznala jsem se i doma mamce ikdyz vim ze mamina drogy nesnasi dala jsem si sanci zacit znovu myslite ze to zvladnu??????DEKUJI ZA ODPOVED

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Samozřejmě, že je možné to zvládnout. Bývá ale dost obtížné přestat, pokud jste brali v páru. Také nevím, zda Váš přítel je rozhodnutý přestat - pokud není, tak pak se Vám to pravděpodobně nepodaří, protože nevydržíte si pervitin nevzít, pokud bude brát on. A i když rozhodnutý bude, tak to bude těžké, protože máte na pervitinu mnoho společných zážitků a dost často to bývá tak, že jeden partner stáhne k opětovnému užívání toho druhého, když se mu nedaří odolat chutím si znovu dát. Vždycky je složitější se z drog dostat na vlastní pěst, úspěšnější to bývá s nějaké odbornou pomocí. Docela bych Vám doporučovala se zajít o tom s někým poradit. Měla byste možnost s někým zkonzultovat to, jak na tom jste, jak to v současnosti je s drogami a Vaším partnerským vztahem, jak nyní komunikovat s rodinou, když se dozvěděli, že jste brala drogy a také byste měla nějakou podporu při začátku abstinence. Když mi napíšete odkud jste, tak bych Vám mohla poskytnout nějaké kontakty na kolegy, kam byste se mohla obrátit. Zatím držím palce. P. S. Po čtyřech letech užívání, i když ne každodenního, si myslím, že je dostatečná doba k rozvoji závislosti. Myslím, že byste pak také tak složitě neřešila, zda se Vám podaří nebo nepodaří přestat, pokud byste nebyla závislá nebo neměla k závislosti dosti nakročeno... To, co se stalo Vašemu příteli, byla pravděpodobně toxická psychóza. To znamená poměrně značné a závažné potíže. A pokud se mu to stalo jednou, tak je velká pravděpodobnost, že se mu to při dalším užití pervitinu bude opakovat.