Holandský speed
Lucka
První dotaz pod kódem 131604 (Holandský speed) Zdravim, myslím si, že odpověď kde jsem se s drogou setkala není zas až tak důležitá....Drogu Vám mohu popsat jen jako bílý prášek určený k šňupání či orálnímu užití. Po požití se projevily zejména změny co se týče zraku (zaostření do dálky, při odeznívání i halucinace...), dále změny vnímání času a u některých uživatelů i hmatové změny, kdy nedokázaly nic pevně uchopit-vše se jim pod rukama rozplývalo a také problémy s komunikací-v tom smyslu, že nemohli mluvit, protože se soustředili jen na to, že jim v ústech vadí zuby. V minulosti jsem užila i pervitin, ale stav který nastal po aplikaci holandského speedu je z mého čistě subjektivního pohledu nesrovnatelný, přestože mají obě drogy amfetaminový základ.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Přeposlala jsem Váš dotaz dvěma špičkovým kolegům, kteří se zabývají problematikou syntetických drog. Jejich odpovědi, které mi poslali, Vám kopíruji. Nakolik Vám budou informace užitečné, nevím. MUDr. Tomáš Páleníček, Farmakologický ústav III. lékařské fakulty (www.lf3.cuni.cz/drogy) "Zdravím, pokud vím tak v Holandsku se speedem označuje amfetamin, nicméně celá řada dalších látek může mít stimulační účinky např. látka 2C-Y (2,5 dimethoxy-4-allylbenzenephenethylamine) prodávaná jako speed daemon a nedivil bych se, kdyby ten, kdo ji prodával, byl z Holandska. Navíc se dá koupit jak v tabletách, tak i v prášku. Jinak některé piperaziny mají také stimulační účinky např. benzylpiperazine." MUDr. Tomáš Zábranský, Centrum adiktologie I. lékařské fakulty a Psychiatrické kliniky VFN Praha (www.adiktologie.cz) "V Holandsku a jinde v záp. Evropě se šíří metamfetamin, ale nikoliv krystalický, jako je náš pervitin, jako spíše práškový (vesměs v tabletách) po asijském vzoru. Jestli všemu dobře rozumím, přestože je stejně pharmacophore, je malinko chemicky jiný; hlavní rozdíl je v přípravě a podle všeho má malinko jiné - "jemnější" účinky. Ale ne zase tolik, aby z toho byly halucinace, hadám. I když ty popisované mohly být jen průvodními efekty... jestli jde skutečně o tohle, ale netuším."