Ahoj, mám dotaz ohledně testu na drogy. V pokoji mého bratra jsem našla injekční stříkačku. Zajímalo by mě, kam ji můžu poslat na rozbor v Ostravě, jestli se tam nacházejí stopy drog. Děkuji Petra

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nevím, kolik je bratrovi let a zda na něm pozorujete nějaké změny v chování, které by naznačovaly, že užívá drogy. Pokud nějaké podezření existuje, tak bych nález stříkačky brala jako víceméně jednoznačný důkaz, že drogy skutečně bere. Nejlepší asi bude, když s bratrem na toto téma promluvíte a v prvé řadě se ho zeptáte, jak vysvětlí tu injekční stříkačku on. Pravděpodobnost, že by ji používal k něčemu jinému, než k aplikaci drog, bývá v podobných případech tak 1 : 100. Asi by bylo možné ji poslat někam na rozbor a zjistit, jaké drogy byly stříkačkou aplikovány. Ale stálo by Vás to poměrně dost peněz. Pak byste dostala výsledek, který by s největší pravděpodobností potvrdil, že se o drogy jedná. A stejně byste se nakonec dostala k tomu, že nezbývá jiná varianta než o tom s bratrem promluvit. Zkuste to. Kdyby byl nějaký problém nebo jste potřebovala vědět něco dalšího, tak napište.