alkohol
shp
Dobrý den, již jednou jsem se Vás ptala na můj problém s přítelem - občasným alkoholikem. Sám již uznal, že problém má a že ho chce řešit i když zatím si vždycky našel výmluvu, proč do poradny zajde až příště...Ale chtěla bych se Vás upřímně zeptat, kam zajít. Dívali jsme se na stránku Anonymních alkoholiků, ale přišlo nám to jako nějaká bláznivá sekta.Oba jsme nevěřící a nejsme schopni zúčastnit se jakéhokoli setkání, kde někdo radí svěřit se do rukou Boha....bohužel. A když se dívám na ostatní poradny, je to všude dost drahé (nejméně 500,- /hod), neexistuje nějaká jiná (levnější) varianta jak získat radu, jak s tímto problémem bojovat? Jsme z Prahy. Děkuji moc za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je pro Vás obtížné se obrátit na AA, pokud nedůvěřujete jejich postupům. Pravděpodobně jste hledali další kontakty pouze mezi soukromými ordinacemi, nicméně existují tzv. AT poradny (specializované psychiatrické ambulance zaměřené na problematiku závislostí, zejména na alkoholu). V Praze je jich několik, téměř v každém obvodu. Jsou to zdravtonická zařízení a péče je hrazena ze zdravotního pojištění. POsílám Vám tři kontakty, kde pracují kolegové, které osobně znám a mohu je doporučit. Ostatní pražské AT ambulance najdete například na www.drogy-info.cz pod kolonkou Mapa pomoci nebo na www.drogy.net pod rubrikou Kontakty. Přeji hodně štěstí. Ambulance pro alkoholové závislosti při VFN Apolinář AT ambulance VFN Praha Apolinářská 4, Praha 2 , 128 00 telefon: 224968214, 224968236 Ordinace pro návykové choroby (AT ambulance) Pod Marjánkou 12, Praha 6, 160 00 telefon: 233351603 MUDr. Drahomíra Syrovátková Ordinace pro prevenci a léčbu závislostí (AT ambulance) Kytlická 758, Praha 9, 190 00 telefon: 286892964 MUDr. Jiří Krombholz