Nikola
Dobrý den, pravděpodobně jsem měsíc těhotná, ale za tu dobu jsem užila thc (cca 7x), LSD (1x),nějaký benzodiazepin (1x) a tak 8x jsem se opila. tak teď nevím, jaké jaké následky to může mít.Hrozně mě to mrzí, ale zpátky už to nedám.Mám před sebou volbu jít na potrat, ale to bych taky hrozně nerada, protože vím, že u nás v rodině byl vždycky problém s početím dítěte a já se bojím, že už by se mi to pak nepodařilo.Co si myslíte o následích, které by to mohlo mít?Díky

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, samozřejmě dobré to není, ale když vezmete v úvahu, že většina žen o svém těhotenství neví minimálně první měsíc, zjistíte, že např. zátěž alkoholem má na počátku nejedno miminko. Z toho, co jste vyjmenovala, by mohl být největší zátěží právě alkohol a benzodiazepiny. Pokud ale o dítě stojíte, neviděla bych tyto látky jako pádný důvod pro potrat. Znamená to samozřejmě odteď rozhodně nic neužívat a pokud máte alespoň trochu důvěru ve svého gynekologa, zkuste mu nastínit co se stalo, aby mohl dobře sledovat vývoj těhotenství a věděl o možném riziku. Rozhodně bych doporučovala se s ním o situaci poradit.