pomoc
Leník
Dobrý den, Nevíme kam se obrátit a proto vás chci poprosit o radu.Syn mého přítele bere drogy,nikomu z nás to nepřizná ikdyž je to na něm evidentně vidět,je bez práce a ani ji nevyhledává,spí v parku nebo kde se dá a myslím si,že trpí i stihomamem.Už je to dospělí pětadvacetiletý muž a nemůžeme ho k ničemu nutit,ale je jasné,že takhle se zničí.Rodina nefunguje,rodiče se rozvedli a má za sebou dva roky ve vězení,neplatí si ani zdravotní pojištění.Nevíme jak mu pomoct,zcela určitě by se měl jít léčit,ale kam?Žije na malém městě v Nýrsku u Klatov,bohužel co jsem se doslechla,drogy se tam dají docela snadno sehnat.Jak máme postupovat?Opravdu nevím. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud syn Vašeho přítele nechce pomoci a nechce na léčení, budete to bohužel muset asi respektovat. Je dospělý, Vás na zdraví ani životě nijak neohrožuje, abyste ho mohli nechat nedobrovolně hospitalizovat a pravděpodobně s Vámi ani nežije. Je asi potřeba, aby spadl ještě trochu hlouběji na dno než zjistí, že takhle žít už nechce. Jediné, co můžete udělat je naprosto nijak ho nepodporovat v jeho dosavadním životě, tzn. ani finančně. Vaši podporu, psychickou i případnou praktickou, by měl dostat až tehdy, kdy začne se sebou něco dělat.