Klára
Dobry den, je mi 19 let a studuju strední skolu. Chtela bych vyzkouset pervitin, ani tak kvůli tomu "nadhernymu pocitu", ktery z toho kazdy ma, ale jen z jednoho prosteho důvodu. Letos budu maturovat a bojim se, ze to nezvladnu. Kamaradka kdyz se nemůze neco naucit nebo proste nema naladu, tak si vezme pernik a nauci se to jako basnicku a proto ma samy dobry znamky..a takhle bych chtela zvladnout maturitu..bylo by to pro me o dost jednodussi. Ma pernik nejaky vliv na soustredení? kdybych si to dala jen jednou nebo dva krat tak by zadna zavislost prece nemohla nastat? Diky za odpoveď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to bych Vám tedy rozhodně nedoporučovala. S pervitinem se možná něco rychle nabiflujete, ale rozhodně Vám z toho nic pořádně nezůstane v hlavě a do týdne, jako byste nic nečetla. Kromě toho je to velmi riskantní experimentování. Nikdy nevíte, jak na Vás pervitin bude působit, může se také stát, že to pro Vás bude tak jednoduché řešení, že to nebude jednou nebo dvakrát, ale ještě párkrát a ještě párkrát až nakonec zjistíte, že už život bez pervitinu neumíte žít. Copak jde fakt jenom o známky, že jste ochotná pro ně obětovat třeba i zdraví? Nebylo by lepší najít způsob učení, který Vám bude vyhovovat? Třeba to nebude zrovna učení se nazpaměť spousty zbytečných informací, ale aspoň to bude Vaše zásluha a něco si z toho budete pamatovat. Pokud už nutně potřebujete nějakou pomoc zvenčí, zkuste něco přírodního, např. gingko biloba. Poradí Vám v lékárně nebo prodejnách se zdravou výživou. Nelegální a nebezpečné drogy opravdu nejsou vhodným prostředkem, jak udělat maturitu.