kozustek
Dobrý deň, môj brat (22 rokov) začína užívať drogy (1 rok to trvá, extáza, pervitín) síce len príležitostne (1-2krát za mesiac) a preto si myslí, že pri takomto občasnom užívaní nemôže vzniknúť návyk a odmieta aké koľvek rady ohľadne toho. Chcela by som poprosiť o radu ako postupovať, ako ho presvedčiť o vzniku návyku kým do toho "nespadne úplne". Ďakujem.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to je těžké, pokud bratr užívá drogy 1-2krát měsíčně, opravdu by se dalo těžko mluvit o klasické závislosti. Může ale už jít o začínající psychickou závislost i na tomto občasném zážitku. Zkuste říct bratrovi, ať se tři měsíce jakéhokoli užívání vzdá a odpustí si třeba i party, kde pravděpodobně tyto drogy užívá. Pak uvidí, jak je to pro něj snadné a jestli mu to opravdu nedělá vůbec žádné problémy. Jinak asi zatím nejde dělat nic moc jiného, než se s ním bavit o tom, proč drogy k zábavě potřebuje, jestli by to nešlo bez nich...Je ale také klidně možné, že ho tohle občasné experimentování za chvíli přejde a pořádně závislým se opravdu nikdy nestane.