průmyslové konopí
chtěl jsem se zeptat, zda je možné v ČR pěstovat rostliny průmyslového konopí před domem na zahradě...mojí matce se rostliny velice líbí a chtěla by je mít podél celého pozemku....

Odpověděl: Bára Orlíková
V ČR je za určitých podmínek legální pěstovat konopí, které je tzv. "technické", tedy neobsahuje psychotropní látky. Takové je konopí, které má obsah THC do 0,3%. Ovšem musíte sehnat certifikovaná semena registrované odrůdy konopí (více by Vám pověděli pravděpodobně na Ministerstvu zemědělství www.mze.cz) a pokud máte pozemek větší než 100 m2, tak byste pěstování konopí musel hlásit na Celní správu ČR. Takže myslím, že je s tím docela dost problémů a pokud nechcete pěstovat konopí na textilní výrobu nebo něco podobného ve velkém rozsahu, tak se Vám tahle anabáze asi nevyplatí. Navíc byste musel dát na každou rostlinu cedulku, že je to technické konopí, protože jinak mám obavy, že by Vám rostliny buď THC chtiví nebo nepřející sousedé rychle zlikvidovali.