dotaz
art
díky za odpověď na ten můj problém s rivotrilem, jestli píšete, že poté jedné 0,5 a pár pivech to bude v poho, tak vám budu věřit a už to řešit nebudu, ale mám na vás ještě jednu otázku: co se stalo s danem dorinou? Jakto, že už u vás nedělá? byl super! A ještě jedna otázka. Dan mi řekl, že cvičení v posilovně má negativní vliv na neurony měl pravdu? Protože já jsem cvičil 3 měsíce v kuse na pokraji vyčerpání ( Chtěl jsem přestat chlastat a sport mi pomohl ze závislosti!) a taky jsem za ty tři měsíce zhubl 25 kg heč!!! ale teď trochu pokulhávám intelektuálně!!! Zregeneruje se tělo po tom šíleném každodením cvičení? A mysl taky? dík moc

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že to skutečně není potřeba řešit - několikrát jsme Vás ujistili, že to nebude mít tak dramatické následky, včetně toho, že jste mluvil s panem Horynou telefonicky. Pracuje v Kontaktním centru SANANIM, nicméně do této poradny odpovídá zřídka, takže není v tuto chvíli uveden v rubrice "Kdo vám odpovídá" na této stránce. Nejsem si jistá, zda bych to formulovala tak, že cvičení v posilovně má negativní vliv na neurony, každopádně cvičení do vyčerpání, bez odborného vedení trenéra a bez řádné výživy není pro organismus jistě žádoucí. Myslím taky, že zhubnout 25 kg za tři měsíce je pro organismus příliš velká zátěž, doporučuje se hubnout max 5 kg měsíčně, aby to na Vaší tělesné schránce nezanechalo nějaké stopy v podobě zdravotních potíží. V tuto chvíli by asi bylo dobré nasadit nějaký normální životní režim, nepřehánět to ani se cvičením ani s ničím jiným, a pak se tělo i mysl jistě zregeneruje. Pokud jste měl problémy s alkoholem, tak to bude chvíli trvat než se dá psychika do pořádku. Ne vždycky to člověk zvládne sám a někdy je potřeba se obrátit na odbornou pomoc. Tak zatím držím palce.