detoxikační kúra
Whoog
Dobrý den, mám závislého přítele, který slíbil, že podstoupí detox. ím, že nutit někoho k něčemu, co nechce tak úplně sám od sebe nemá cenu. Ale jelikož já nemám zkušenosti, chci jen vědět, jak poznám, že na detox nastoupil a nelhal mi. Dostane nějaký protokol nebo tak něco, abych si byla jistá? Vím, že je to stupidní otázka, ale je to pro mne důležité. Děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste ve složité situaci a že chcete mít jistotu, že se přítel detoxikaci podrobil. Nemám o tom, co Váš přítel užívá za návykové látky, kolik mu je, jak dlouho je užívá, žádné podrobnější informace a nemohu jeho situaci objektivně posoudit, nicméně z praxe Vám mohu říct, že absolvování pouze detoxikace většinou problém se závislostí neřeší. Pokud někdo dlouhodobě užívá drogy a chce přestat, je nutno uvažovat o komplexnější léčbě než o týdnu na detoxu. Pokud na detox nastoupí, jistě mu to sdělí i tam, že by měl po absolvování detoxu nastoupit do delší léčby, případně si alespoň zajistit léčbu ambulantní. Jinak je riziko, že se vrátí k drogám, velmi vysoké. Pokud absolvuje detoxikaci, měl by dostat propouštěcí zprávu. Takže nějaký papír o tom, že tam byl, by měl po návratu mít. No, držím palce a když byste potřebovala více informací, popište mi situaci podrobněji.