stabilita viru HIV
123
Dobry den! chtel bych vedet jak dlouho je schopen virus HIV prezit mimo lidske telo a kolik k tomu potrebuje krve.( napr. v jehle injekcni strikacky) a jaka je sance ze se pri poraneni touto jehlou clovek nakazi.

Odpověděl: Jakub Minařík
V zásadě platí, že pro nákazu musí být stříkačka a krev dosti čerstvá. Virus příliš mnoho nevydrží. Takže pravděpodobnost nákazy při poranění injekční stříkačkou HIV pozitivního, na kterou někde narazíte, je jen tehdy, když jí potkáte právě ve chvíli, kdy ji ten člověk, co ji použil, odhodil. Pokud jste se však poranil injekční stříkačkou, tak rozhodně jděte za svým praktickým lékařem, nebo na hygienickou stanici a nechte se otestovat, resp. oni vám navrhnout jak byste měl na testy chodit a jaké další kroky můžete podniknout. Ono je mnoho jiných onemocnění, kterými se můžete nakazit. Například virová žloutenka, ...