Swei
Dobry den... Jsem studentka komercniho prava s prumernymi vysledky(cili 1,2,3) a uz tri roky beru pervitin..Uz od ditete mam kompexy a pocity menecennosti...Mam spoustu pratel(ne jen dalsich uzivatelu perniku)ale stale temito pocity trpim..Ja prestavam mit kontrolu poslednich par mesicu fetuji pravidelne a jsem zavisla..pokazde kdyz se v patek setmi rozklepou se mi ruce a potrebuju poradnou caru..Kdyz ji nemam musim se minimalne opit..A jak v patek zacnu tak v utery koncim na psycho dojezdech...Vymklo se mi to z rukou..vsechny me penize jak vydelane tak od rodicu strkam jen do perniku a cigaret...Mam strasny strach ze sklamu maminku..Moc bych chtela byt psychoanalityk nebo neco v podobnem smeru..I pres mou silnou zavislost je pro me studium hodne dulezite..a chci neco dokazat ale vim ze s pernikem to nezvladnu..Nedokazu se vzdat zabavy pratel a hlavne toho pocitu(na piku)ze konecne nejsem neviditelna..Mozna to ted pisu jen proto ze jsem na dojezdu..ale nevim kudy kam..vsechno co pisu musi byt pomatene a poplantane mam toho strasne moc na jazyku..ani nevim co od vas chci slyset..Nechci se nechat ovladat praskem ale nechci byt neviditelna...Nevim jak to kultivovane zakoncit.. zase premyslim nad tim jak si dam caru a v klidu se pujdu divat s rodici na televizi....Jsem normalni??Uplna troska..A vite co?Prijde mi strasne drsny kdyz nekdo bere pernik nitrozilne..Zkracene vam pise absolutni vypatlanec..Co mam ze sebou delat..kdyz bez perniku je realita nechutnym sedym stereotypem...Prosim vas at uz mi odepisete cokoliv...budu moc stastna ze mnou nepohrdate natolik aby jste se na me vykaslal(a)..Jdu na tu caru a nechutne se pretvarovat...S podekovanim aspon za precteni krasny zbytek dne..nashledanou..Swei

Odpověděl:
Dobrý den, líbí se mi jak upřímně přemýšlíte o své současné situaci. Pravda, sama to zpochybňujete aktuálním dojezdem. Mám, ale pocit, že to co píšete, má rozhodně „hlavu a patu“. Dá se tedy o vašem dotazu přemýšlet a pokusit se něco odpovědět. Evidentně jste se naučila používat pervitin na zvládání života, respektive svých negativních pocitů prožívání sama sebe. Naznačujete, že pocity „méněcennosti“ znáte již z dětství. Dovedu si představit, že do takto nastavené osobnosti, jako bude ta Vaše, pervitin velmi dobře zapadne. Problém je, že nic neřeší, jen dává na chvíli pocit, že je vše v pořádku a možná se Vám po něm zdá svět kolem Vás přívětivější – ale to předpokládám víte sama. Máte asi tu výhodu, že si možná relativně včas uvědomujete „kolotoč“, který závislost na drogách pomalu ale jistě roztáčí. Máte před sebou zásadní rozhodnutí – zneužívání pervitinu Vám zatím nesebralo ze života vše ostatní (rodina, škola, nedrog., známí atd.), ale asi sama cítíte, že pokud budete takto pokračovat, můžete o vše zmíněné velmi rychle přijít. To chcete? Pokud ne, měla by jste se obrátit co nejrychleji na odbornou pomoc. Máte před sebou dva kroky: v první řadě naučit se odolávat pervitinu, druhým je pochopit více svůj život, jeho prožívání a zacelit případné rány a nejistoty jinak, než pervitinovou iluzí. Držím palce ať najdete odvahu tyto dva kroky co nejdříve udělat. Pokud by jste nemohla najít žádný kontakt na odbornou pomoc obraťte se na nás. Snad jsem Vás trochu povzbudil. A. Kuda