Před pár dny mi bylo s jitotou potvrzeno, že moje 22 letá dcera bere už více než rok pervitin. Podezření mám už od podzimu - výrazně zhubla, přerušila vysokou školu, začala pracovat, přitom je stále bez peněz - ale dcera mě moje podezření vyvracela, ani žádné vpichy jsem nikdy nikde nenašla. Nedávno mi to na můj přímý dotaz potvrdil její nový přítel s tím, že už je měsíc a půl čistá, čemuž po zkušenostech s ní nevěřím. Dcera s náma už delší čas nebydlí, je, nebo aspoň vžd byla, velmi inteligentní, o drogy se zajímala už od mládí, dokonce loni na toto téma psala diplomovou práci. To byl taky hlavní důvod, proč jsem pořád nemohla věřit tomu, že by i ona začala brát. Můj dotaz je ten , jestli mohu jako matka něco udělat, když už je plnoletá, nebo jestli mám nečinně čekat, jak se bude situace dál vyvíjet.

Odpověděl:
Dobrý den, určitě si můžete se svou dcerou zkusit znovu promluvit. Řekněte jí, že víte, že drogy brala, zeptejte se jí, zda (a jak) dlouho abstinuje, případně jestli v tom potřebuje nějak pomoci. Pro většinu lidí bývá těžké přestat brát drogy bez odborné pomoci, zkuste od dcery zjistit, jestli ví, kam se může obrátit, kdyby odbornou pomoc potřebovala. A snažte se jí ujistit, že pokud bude potřebovat může se obrátit i na vás. Abyste jí mohla svou pomoc nabídnout, potřebujete mít sama informace o drogách, léčbě závislosti apod. Pokud máte dojem, že tyto informace potřebujete a informace na našich webových stránkách (nabídka ve sloupci vlevo) vás neuspokojí, zkuste např. knihu nakladatelství Grada O rodičích, dětech a drogách (autor Martin Hajný) z r. 2001, nebo publikaci sdružení SANANIM Devět rad jak ušetřit... z r. 2002 nebo Jak přestat brát drogy (Nešpor, Karel; Mullerová, Marie) z r. 1999. Pokud byste měla zájem jít se někam informovat osobně, můžeme vám poradit zařízení ve vašem regionu, která tyto služby poskytují. Obraťte se znovu na nás, nebo využijte databázi kontaktů na http://www.drogy.net//. Hodně štěstí.