extaze
tom
Dobry den,mam (29let) asi dost netradicni dotaz...Beru extazi tak 5let,cca 1x za 2-3 mesice,2ks.Ale... jiz tak rok me kazdou chvili boli bricho a vubec mam takove nejake gastro-potize.Sel jsem k doktorovi,a ten rekl,ze mam zrejme problem se slinivkou brisni...coz se ale pri naslednych vysetrenich nepotvrdilo.Po vysetreni slinivky jsem absolvoval dukladne kompletni vysetreni celeho traviciho traktu a i zakladni vysetreni(odbery atd.)-na nic se neprislo.Zaver:funkcni gastro porucha bez zjevne priciny,v podstate mi nic neni,roli hraje psychika atd.Ale ja mam dojem ze psychicky jsem celkem v pohode, potize mam porad a docetl jsem se,ze nemocna slinivka(pankreatitida)-v zacatku choroby-se pri tech vysetrenich(jina nez co jsem absolvoval uz se nedelaji) odhalit nemusi.A me pripada,ze ty moje problemy sedi na slinivku celkem dokonale.No mozna jsem to vsechno nemusel ani psat,ptam se na to,co jsem se nikde nedozvedel,MUZE UZIVANI EXTAZE NICIT TAKE SLINIVKU NEBO NE?Velmi velmi Vam predem dekuji za odpoved,fakt nevim kde se mam toto dozvedet,memu lekari se zatim sverovat moc nechci,myslim ze mu o mem obcasnem brani extaze reknu az v nejkrajnejsim pripade.Jo mozna je dobre se jeste zminit ze alkohol piju,tak 1-2 tydne zajdu na 4 piva.

Odpověděl: Bára Orlíková
Omlouvám se za pozdní odpověď, kontaktovala jsem kolegu MUDr. Pavla Kubů, který je odborník přes syntetické drogy, aby se k Vašemu dotazu vyjádřil, viz následující: "Konzumace extaze narusuje imunitni funkce. Tudiz vase problemy nemusely byt primo konzumaci extaze vyvolane, kazdopadne pokracujici konzumace narusuje schopnost organizmu se uzdravit. Poskozeni slivinky brisni nekdy byva obtizne prokazatelne a prozivani bolesti je velmi individualni, tudiz subjektivni vnimani bolesti nekdy neodpovida prokazatelnym klinickym nalezum. Kazdopadne byste nemel pokracovat ani v pravidelne konzumaci alkoholu, tim svemu travicimu traktu také nepomahate ziskat zpet plne zdravi.