Muj kluk bere drogy,ale pry jen vyjemecne...
Uzivatelka10
Zjistila jsem, že můj kluk jednou za čas bere LSD, říká, že jenom tak pro zlepšení nálady, ale já i přesto mám o něho strach. Věděla jsem, že kouří mariuhanu,ale myslela jsem, že jenomo víkendech,a podobně, ale teď jsem zjistila, že si zakouří i během týdne, a to i několikrát! Jaké můžou ty všechny drogy, mít pro něho následky, on říká, že žádné, já si myslím opak! Kdo znás má pravdu? Děkuju za odpověď...

Odpověděl: Johana Dyntarová
Dobrý den, píšete, že Váš přítel užívá marihuanu a občas i LSD. Domníváte se správně, obě tyto drogy pro něj při dlouhodobějším užívání mohou mít určité následky. Dlouhodobé užívání marihuany vede k charakteristickým změnám: uživatelé se vyznačují typickou pomalostí, hloubavým se zabýváním detaily a poměrně časté jsou poruchy paměti a ztráta motivace k běžným aktivitám. U mužů dlouhodobé kouření marihuany zhoršuje potenci. Kouření marihuany s sebou nese podobné riziko jako kouření cigaret, jen na rozdíl od obyčejné cigarety obsahuje marihuanová cigareta výrazně vyšší (až pětinásobný) obsah škodlivých látek. Rizika spojená s užíváním LSD jsou poměrně značná. LSD nepatří mezi drogy vhodné k užití "pro zábavu", pro svou razanci a předem nevypočitatelný efekt. Nezkušeného uživatele může stav překvapit. Trvalé psychické následky či sebevražedné pokusy nejsou vyjímečné. Specifickým rizikem typickým pro skupinu halucinogenů je "bad trip". Jedná se o mimořádně nepříznivě probíhající intoxikaci s hrůznými obrazy, pocitem vitálního ohrožení. Intoxikovaný pak může být nebezpečný sobě i svému okolí.Specifickým rizikem intoxikace LSD jsou tzv. "flashbacky" (záblesky paměti). Jedná se o návrat stavu prožitého při intoxikaci s určitým časovým odstupem. Časté jsou po opakovaných intoxikacích změny sebepojetí a sebehodnocení. Někdy se objevuje přetrvávající vztahovačnost, úzkost, častá je ztráta kontaktu s realitou. Více se o této problematice dočtete přímo na těchto stránkách v rubrice cannabinoidy a v rubrice halucinogeny. S přítelem si o tom všem můžete promluvit, upozornit ho na rizika spojená s užíváním těchto drog a případně ho odkázat na tyto stránky. Kdybyste potřebovala další informace, napište.