Lucka
Zdravim, chtěla jsem se pozeptat na Holandský speed a zjistila jsem, že už mně v listopadu 2005 předběhl jistý Karlos, ale slečna nebo paní Bára Orlíková mu nebyla zcela schopná na jeho otázku odpovědět a o droze mluvila v minulém čase. Jen jsem Vám chtěla sdělit, že jsem se s touto drogou setkala tento víkend, proto by mně zajímalo jestli o ní již víte něco víc než, že patří do skupiny amfetaminů???Díky.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Je mi líto, ale máme k dispozici přesné informace pouze o látkách, u nichž víme, co se skrývá pod slangovým názvem. Protože víme, že "speed" je označení pro amfetamin, tak Vám můžu podat informace o amfetaminech, ale s uváděným názvem "holandský speed" jsem se nepotkala, takže můžu jen usuzovat, že se jedná o drogu amfetaminového typu dováženou z Holandska. V ČR je nejběžnější stimulační drogou pervitin (metamfetamin) a MDMA. Jsme v kontaktu s kolegy streetworkery, kteří pracují se závislými klienty na ulicích a s tímto názvem se také nesetkali. Pokud mi napíšete, kde jste se k této droze dostala, jak probíhala intoxikace a případně další informace, tak mohu s kolegy dát dohromady, o jakou látku se přesně mohlo jednat. Jinak bohužel takto přes internet nejsme schopni odpovědět.