Kvartalni alkoholik?
Pavel
Byl jsem dnes v AT poradne a bylo mi receno, po prvnich peti vetach, ze jsem tzv. kvartalni alkoholik. Mam buzeni to je pravda, ale NIKDY nepiju vsechno, co mi prijde pod ruku (ale jen desetistupnove pivo) a NIKDY nepiju 2 dny po sobě. Začnu pít večer ve 22.00 a končim zpravidla ráno někdy kolem sedmý. Piju 1x týdně. Vždycky v hospodě akorát bohužel v poslední doně solo. Dostal jsem antidepresivum. A bylo mi receno, ze se uz nikdy v zivote nesmim napit nebot piti nedokazu ovladat. Sakra je to mozny ze jsem to, co mi pan doktor rekl??? Vubec se mi to nezda. Mel jsem problemy s pitim. Ale alkoholik? Vypiju jich 9-12 za večer a nechce se mi přestat. Mám své diagnóze věřit?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nevím, jestli je zrovna diagnóza kvartální alkoholik ta "Vaše", ale asi bych v tom věřila odborníkovi. Zaprvé Vás viděl, za druhé, my se specializujeme na nealkoholové drogy a rozhodně si tedy netroufnu opravovat někoho, kdo se závislostmi na alkoholu pracuje léta. V každém případě nevím, jestli je tak nutné vědět, jak se ta věc jmenuje, důležité asi je, že sám cítíte že něco není v pořádku (když jste do poradny šel, předpokládám, že to tak je) a že je třeba změna.