sociální pomoc a léčba narkomana
petra b.
Dobrý den, připravuji se na státní závěrečnou zkoušku z psychologie a pedagogiky a jednou z otázek, kterou mám je Sociální pomoc a léčba narkomana. Bohužel jsem nesehnala vhodnou literaturu a ani na internetu se mi nepodařilo najít vhodné stránky, kde bych informaci získala. Mohli byste mi poradit, kde informace získat? Předem moc děkuji a přeji příjemný den. Petra P.S. Nemám s drogami žádné zkušenosti:-)

Odpověděl: Bára Orlíková
Trochu mě překvapuje, že jste nesehnala žádné zdroje na internetu ani v literatuře - myslím, že v současnosti se toho dá najít docela hodně. Krom jiného i na našich stránkách v rubrice Pomoc a léčba. Tam najdete i doporučenou literaturu, případně odkazy na stránky jednotlivých zařízení, které služby pro uživatele drog poskytují. Také mohu doporučit stránky Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti, kde najdete některé publikace i volně ke stažení (www.drogy-info.cz). Kalina, K.: Mezioborový glosář pojmů z oblasti drog a drogových závislostí. Praha, Filia Nova, 2001. Kalina, K.: Kvalita a účinnost v prevenci a léčbě drogových závislostí. Praha, A.N.O. a SANANIM 2000. Kalina, K. a kol.: Drogy a drogové závislosti. Mezioborový přístup. Praha, Rada vlády pro koordinaci protidrogové politiky 2003. Rotgers, F.: Léčba drogových závislostí. Praha, Grada 2000. P. S. Pojem "narkoman" se v odborné literatuře už dost dlouho nepoužívá. V současnosti je nahrazen termínem závislý (příp. problémový) uživatel drog. Kdeže to děláte ty státnice?