Pervitin
Adéla
Můj syn má 22 roků a závislý na pervitinu. V osmé třídě na základě čichal lepidla, potom byl klid, roky kouřil marihuanu a v loňském roce se dostal k pervitinu. Mysleli jsme si s manželem, že to jen zkoušel. Změnili jsem kvůli němu místo bydliště, ale zase si našel kamaráda feťáka. Našem si přítelkyni, která s ním žije, mají samostatný byt v našem domě (s vlastním vchodem). Mysleli jsem, že je všechno v pořádku, ale není. Připustil, že přemýšlí o léčbě, nechodí do práce, platíme za něj zdravotní pojištění, ale pořád si myslí, že závislý není. Co můžu pro něj udělat? Kde je možno se léčit? Musí mít doporučení lékaře při nástupu na léčbu? Děkuji předem

Odpověděl:
Dobrý den. Je nezbytné, aby rozhodnutí k léčbě bylo jeho rozhodnutím. Pokud tomu tak je, máte víc možností. Existují střednědobé léčby (3 až 6 měsíců) a komunity (v průměru 4 měsíce až rok a půl). Je důležité vědět v jakém stádiu je jeho závislost a podle toho vybrat odpovídající formu léčby. Tato zařízení neléčí pouze závislost, ale i primární příčiny vzniku závislosti, tedy osobnostní problém. Bylo by dobré, kdyby jste v místě bydliště vyhledali odborné zsřízení a po dohodě vybrali odpovídající druh léčby. Je také důležité, abyste syna v jeho rozhodnutí podporovali, ale nepřebírali přitom zodpovědnost za jeho jednání. Ví-li, že má problém a je rozhodnut ho zodpovědně řešit, je velká naděje, že léčba bude úspěšná. Pokud budete mít zájem o kontakty na tato zařízení napište nám.