další jen
Petra
Děkuji za odpověď,už během čtení odpovědi jsem si vlastně uvědomila,že bych chtěla asi s někým mluvit.Jenže nemám zas tak pozitivní zkušennost(to není stížnost na terapeuty),a pak popravdě řečeno se bojím,jsem díky dětem a práci(vzhledem k prozrazení) zranitelná.Samozřejmě,že moje zkušennost je spíše se stimulačnímu drogami(pervitin),opiáty jsem jen zkusila a naštěstí se od nich odvrátila. Mám za sebou i neúspěšnou léčbu interferonem,jež jsem si díky zdravotním komplikacím opravdu užila. Tehdy mi byla doporučena antudepresiva,měla jsem i složitou situaci doma a nakonec,díky mutaci(a to jsem vše dodržovala,6 let abstinovala úplně) viru se můj zdravotní stav zhoršil. Po dalším roce u mě došlo k relapsu v užívání pervitinu,občasně trvá. Vím,že bych potřebovala psychoterapii,ale nevím,přesvědčíte mě? Jsem pro alternativní zbůsoby léčby, za odpověď předem děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že se cítíte zranitelná s ohledem na děti a práci, nicméně si myslím, že pokud budete užívat pervitin dál, že tím rodinu i zaměstnání ohrozíte víc, než pokud někam zajdete se o své situaci poradit. Podle toho, co popisujete, jste si skutečně prošla docela těžkým obdobím, léčba interferonem dokáže psychiku velmi rozhodit i v případě, že je jinak bez zdravtoních komplikací a že je úspěšná. Antidepresiva jsou pak běžnou součástí léčby. Myslím, že Váš relaps na drogách má vcelku pochopitelnou příčinu - těch faktorů, které vedly k psychické nepohodě, bylo povícero. Ale pokud se Vám podařilo šest let abstinovat, nemyslím, že byste to neměla zvládnout teď. Relaps se může přihodit, ale pokud s tím nezačnete něco dělat, rozjdete se na plno. A to myslím nechcete. Mám pocit, že by nebylo od věci zkusit nějakou formu ambulantní péče, je ale jen na Vás, co se pro to rozhodnete udělat. Já Vám mohu nabídnout různé varianty, pokud mi napíšete, odkud jste, tak Vám mohu dát přímo kontakty na někoho z kolegů. Rozhodnutí je ale pouze na Vás. Zatím přeji hodně štěstí.