dcera bere drogy?
liwin
prosím o radu v situaci kdy jsem zjistila,že dcera je na pervitinu,zhubla,podle všeho jej vdechuje rozpuštěný na alobalu,za tři dny bude mít 18let a už teď ji vůbec neudržím doma.Má jít do 3.ročníku a mám obavy,že to nezvládne.Vůbec se mnou nekomunikuje,odmítá se o drogách vůbec bavit,vždyť ona je v pohodě,zapírá.Doma se nic neztrácí,nevím kde na to bere peníze.Občas mluví z cesty a má výpadky paměti,když je doma,pořád spí.Existuje nějaká pomoc?Navštívily jsme P Centrum Olomouc,zde byla jednou,podruhé odmítla,že je v pohodě a nikam chodit nebude.Děkuji za odpoveď,zdravím.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je zvláštní, že dcera popírá braní drog, ale do P-centra s Vámi šla. Pravděpodobně tedy Vaše podezření zas tak liché není. Pokud jste s někým v centru už o problému mluvila, doporučovala bych Vám pokračovat v tomto kontaktu i sama, bez dcery. Mohou Vám dobře poradit, jak s dcerou jednat, jak postupovat v jednotlivých situacích, protože už mluvili i s ní a znají co a jak. Nicméně, obecně je dobré v podobných situacích jasně určit pravidla společného soužití. Tzn. pokud tady bydlíš, budeš dodržovat určitá pravidla, komunikovat, podílet se na chodu domácnosti, dodržovat dohody ohledně chození domů apod. Pokud nebudeš chodit do školy, půjdeš do zaměstnání a z výplaty budeš přispívat na domácnost a tak podobně. Dítě by nemělo mít pocit, že bude brát drogy, trápit tím celou rodinu a ještě k tomu mít plný servis.