Prosím dá se zjistit dostupnými prostředky a jak zda dítě užíva drogy např. "šňupe pervitin"? Slyšela jsem že existují papírky které prokáží používáni drog např. v moči Děkuji za odpověď

Odpověděl:
Zdravím Vás. Je možné zjistit, zda dotyčný v poslední době užil drogu. Testy na přítomnost drog v moči se dají sehnat v některých lékárnách (jednorázové orientační testy), případně se dá testovat laboratorně. Testy na přítomnost drog se dělají standardně ze vzorku moči. Pervitin se dá detekovat cca od několika dní do tří týdnů po posledním užití. V případě jednorázového užití bude doba kratší, v případě dlouhodobého a intenzivního užívání se bude blížit spíše horní hranici. Pokud máte zájem o jednorázové testy (tzv. papírky), můžete se tedy zeptat v lékárně nebo se podívat na stránky výrobců (např. www.dynex.cz nebo www.elisabeth.com nebo www.dadebehring.com). V případě pozitivního výsledku je nutné test konfirmovat laboratorně /testy mají spolehlivost cca 97%, ale mohou výjimečně prokázat pozitivní výsledek falešně). Je dobré taky napřed vědět, co bude s výsledkem testu dělat, ať už bude pozitivní nebo negativní.