jen
petra
Ráda bych se zeptala,mám zkušennosti s drogami již téměř 20 let,žiji.Nemyslím,že bych byla nějaký borec,hodně mě to stálo,jen si nemyslím,že současný způsob léčení jde k jádru věci,stejně jako si myslím,že antidepresiva potlačují zjištění prapůvodní příčiny. Samozřejmě,že se bojím zveřejnění.jelikož nejsem tak mocná a mám děti,pracuji a snažím se o ně starat co nejlépe. Ale........ kdo mi odpoví na to,co chci nalézt?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Úplně nevím, co byste od nás potřebovala. Souhlasím s Vámi, že ne vždy jde současný systém léčby k jádru věci. Nemohu úplně souhlasit v tom, že by antidepresiva nutně vždy potlačovala možnost zjištění původní příčiny. Znám dosti případů, kdy by dotyčný bez antidepresiv nemohl fungovat a ani řešit cokoli. Leckdy je jednou z těch původních příčin právě neléčená deprese a užívání drog funguje jako jakási sebemedikace. A po jejich vysazení se původní příznaky objeví s plnou silou a v případě závažnějších forem deprese je medikace nezbytná. Samozřejmě spolu s psychoterapií. Samotné užívání léků bez psychoterapie není také úplným řešením. Nevím, zda Vám můžeme nějak pomoci a odpovědět Vám na to, co chcete nalézt. Neznám Vaši situaci a z vašeho dotazu nevyplývá, jestli berete drogy (a jaké) v současnosti nebo jste je brala v minulosti a jestli tedy s tímto problémem potřebujete nějak pomoci. Pokud se bojíte "zveřejnění" svého problému kvůli práci nebo dětem, tak existují i anonymní služby, kam se můžete obrátit. Zkuste mi o sobě napsat víc a já se Vám pokusím konkrétněji odpovědět. Zatím přeji hodně štěstí.