Závislost
Sisi
Prosím o radu, jak manžela odradit od stoupající závislosti na alkoholu. Nabízela jsem mu pomocnou ruku - sport, procházky atd., ale zatím nic. Nevím už si rady. Nechci ho opustit, protože vím, že takový nebyl. Začlo to když ztratil práci a dostavily se i jiné těžkosti, ale problémy jsme překonaly, ale alkohol zůstal, jak nechtěná návštěva. Děkuji Sisi

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste ve složité situaci. Bohužel manžel také musí chtít s problémem něco dělat, jinak s tím moc nehnete. Pokud se budete snažit jenom Vy, tak se obávám, že změna k lepšímu nenastane a že se tím jen zbytečně vyčerpáte. Nevím, jak dlouho tato situace trvá, ale myslím, že už jste asi vyzkoušela hodně možností a asi se manželovo chování nezměnilo. Mám pocit, že by to teď chtělo nějaké komplexnější řešení. Myslím, že by nebylo od věci, pokud byste mohla zajít o situaci poradit s někým z odborníků - poskytli by Vám potřebné informace, podporu a inspiraci, jak postupovat dál. Pokud mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla někoho z kolegů doporučit. Zatím držím palce a napište.