joe
drobrý den, chtěl jsem se zeptat jestli náhodou nemáte nějaké informace do jaké míry škodí difenyhydramin (diphenylhydramine hcl) ledvinám a játrům v případě že se jedná o dávky 250-400mg. jako je to fakt síla a co se halucinací týká je to podstatně intenizvnější než u lsd ale taky ty pocity po těle mi přijdou jako nejsilnější otrava, rači už to jest nebudu :)

Odpověděl: Bára Orlíková
Jak Vám již odpověděla kolegyně Niké Christodulu na dotaz stejného znění: "Dobrý den, difenhydramin je látka spadající svou indikací do kategorie H1 antihistaminik. Antihistaminika jsou látky působící proti histaminu, který je působkem zapříčiňujícím alergickou reakci. Používá se k tlumení alergické rýmy, zánětu spojivek, svědění, atd. Antihistaminika jsou ale také léky které se předepisují jako hypnotika v případě že se chceme vyhnout látkám na bázi benzodiazepinů. Co se týče nežádoucích účinkú, objevují se zejména psychiatrické obtíže a problémy vztahující se k centrálnímu nervovému systému. * Paradoxní excitace (neklid, excitace, nervozita, třes, podrážděnost, nespavost a euforie) * Po podání 50 mg diphenhydraminu byly v několika studiích hlášeno u pacientů zhoršení reakcí a zhoršení výkonnosti v oblasti motoriky * Při podávání diphenhydraminu byly zaznamenány psychózy spojené s halucinacemi. Zrakové a sluchové halucinace se objevily po lokální aplikaci diphenhydraminu u pediatrických pacientů s planými neštovicemi. * Bizardní chování a podezřelé zrakové a sluchové halucinace byly zaznamenány u dětí po perorální nebo topické aplikaci diphenhydraminu u planých neštovic. Symptomy vymizely do 24 hod po přerušení podávání. Byl rovněž hlášen případ jednoho dospělého, u kterého se objevila paranoidní bludy po perorálním podání diphenhydraminu. Diphenhydramin je v průměru z 50% metabolizován v játrech. Dávkování je individuální, záleží na indikaci a způsobu podání. Obvykle se podává perorálně 25-50 mg každé čtyři až šest hodin, parenterálně pak 10-50 mg každé dvě až tři hodiny. Celkově by dávka neměla převyšovat 400 mg/den.Není přesně známo zda je výskyt halucinací po podání diphenhydraminu dávkově závislý. V dostupných odborných zdrojích jsem nenalezla informace o možném toxickém působení na játra a ledviny,což ovšem neznamená že toto toxické působení neexistuje. Rozhodně bych vám nedoporučovala s takovýmito látkami experimentovat, vaše bolesti jsou rozhodně pádným důvodem nepokračovat. S pozdravem Niké"