som o5 v koncoch
alexander
Po ustavnej liecbe som este bol na pn asi mesiac a teraz som uz s5 v zamestnani. Za ten cas som zabudol mena vsetkych kolegov a najhorsie je ze moj priami kolega je po uraze a ja bez neho sa pomaly stracam v nudzovych rieseniach. Nezvladam tu pracu co by som mal. Citim ponizenie a opovrhnutie. Ono ja som sa vzdy chcel umriet ale planoval som to tak okolo vianoc alebo mozno neskor ale teraz tak kratko po tretom pokuse je to zase tak napate ze sa bojim ze neviem kedy jednoducho vybehnem zo zamestnania a pouzijem usetrene antidepresiva a alkohol. Tricyklicke ano kardiotoxicita. Tentokrat to mam dokonale naplanovane ale nechce sa mi do toho ist. Neviem co mam robit. Nemozem podat vypoved lebo rodina to nedovoli a zostal by som bez600sk na zdravotne poistenie. Na urade prace neviem nic vybavyt lebo sa tam bojim ist. Mam strach z ludi a tam je vzdy dav ludi. Chcel som ist do ustavu ale moj psychiater povedal ze taka moznost nieje. Zase citim krivdu, som tlaceny do niecoho co nechcem. Co mam robit? Este som sa aj zadlzil na kreditnej karte a moja rodina je chudobna. Ak prezijem dalsiu otravu nechcem uz zazit mamin plac v ustave a tie vsetky vycitave pohlady. Stale ma laka skok z vysky, viem ze by bol istejsi ako otrava. Nezvladam svoju pracu a neviem co by som vlastne dokazal. Dnes uz viem ze mi nikto nepomoze tak ako mi nikto nepomohol predtym ale aspon mi mozte poradit. Ako mozem prezit.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, myslím, že byste měl vědět že vaše obtíže se rozvíjeli nějakou delší dobu a a nějakou dobu také budou odeznívat. Je to jako, když jdete na operaci. Ta odstraní akutní obtíže, ale pak musíte ještě mnohem delší dobu pracovat na tom, abyste se dal zase dopořádku. Mně to třeba po operaci kolene trvalo asi tak rok. Takže to je něco s čím musíte počítat a na čem musíte pracovat. Protože kdybych například s kolenem necvičil, tak bych v pořádku opravdu nebyl. Možná by nebylo špatné s vaším psychiatrem o svých obtížích a fantaziích mluvit. Mně se také stává, že moji pacienti neprosperují, tak vymýšlím společně s nimi něco nového, co by jim mohlo pomoci stav zlepšit. A obyčejně se to podaří.