Stihy - matrix
Friend
Hezký den, Prosim vás dal by se tzv. -Stih- Vysvětlit jako zásek myšlení či přemýšlení ??? Ano, měl jsem zkušenost s pervitinem,ale dozvěděl jsem se to až po dlouhé době a nevěděl jsem co se semnou děje. Až mi jednou dotyčný řek , vole ty máš stihy a nevíš vo tom , dosmaž se!!! Ale já to neuďál, již jsem nechtěl další kontakt s touto drogou. Měl jsem stavy jako bych slyšel co si o mě jiní lidé myslí , ale jenom to negativní. či si povídají pár metrů o de mě, i když jsem věděl že o mě vůbec nehovoří. Dá se tento stav vysvětlit jako stih-či následek stihů??? nebo se to dá přirovnat k halucinacím .Prosím o radu zda bych měl užívat ňáké antidepresiva nebo co - deprese byly taky. Z drogama jsem už na dobro skončil!!!

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, ptáte se na to, jak definovat "stíhu". Uživatelé i odborníci ji definují různě, ale v zásadě se shodují v tom, že jde o stav, kdy je člověk pod vlivem drogy nebo na tzv. dojezdu a má nepříjemné pocity, že ho lidé pronásledují, hovoří o něm apod. Obecně mezi psychické příznaky užití pervitinu patří halucinace (nejen zrakové a sluchové), strach, neklid, vztahovačnost, deprese, sebevražedné tendence, podezíravost, chorobná žárlivost. Stav, který popisujete, tomu docela odpovídá. Jestli byste měl užívat antidepresiva Vám takhle na dálku neřeknu. Doporučila bych Vám kontaktovat nejbližší AT poradnu (v každém okresním městě by měla nějaká být) nebo psychiatra. Kdybyste měl problémy s tím, někoho najít, ozvěte se klidně znovu. Píšete, že máte zkušenost s marihuanou. K pervitinu jste se dostal tak, že Vám ho někdo dal do pití. Tahle varianta se mi jeví jako dost nepravděpodobná. Pervitin se zpravidla užívá šňupáním, injekčně nebo kouřením přes alobal. Navíc to není levná záležitost, tak moc nerozumím důvodu, proč Vám to někdo dal do pití. Nicméně stát se to asi mohlo. Jestli Vás to přivedlo k rozhodnutí s drogami skoncovat, pak bych to brala jako sice nepříjemnou ale užitečnou zkušenost. Snad jsem Vám odpověděla na všechno, na co jste se ptal. Jestli jsem ale přeci jenom něco přehlédla, nebojte se znovu zeptat. S pozdravem, Gabriela Koryntová.