dlouhodobé užívání marihuany
janička
Dobrý den, ráda bych věděla, jaké účinky má pravidelné (dříve denní, nyní min. 2 x do týdne) kouření marihuany, trvající více než 10 let. Může se změnit charakter člověka či dojít ke snížení jeho inteligence? Jaké jsou možné důsledky na lidský organizmus? Velmi děkuji za odpověď. přeji hezký den, Jana.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, dlouhodobé užívání cannabinoidů vede k charakteristickým změnám. Uživatelé se vyznačují typickou pomalostí, hloubavým se zabýváním detaily a poruchami krátkodobé paměti. Ke snížení inteligence by fyziologicky dojít nemělo, bývá ale typické jakési "zamrznutí" - člověk většinou vlivem celkové apatie své znalosti a inteligenci dál nijak neprohlubuje a necvičí, a nebo jen v úzkém výřezu. Většinou jsou dlouhodobí kuřáci marihuany méně schopní sociálních interakcí, anebo opět pouze v úzkém kruhu lidí. Mívají problémy v zaměstnání (je jim všechno tak trochu jedno) atd. Je to ale hodně individuální. Tyto změny se při abstinenci časem vrátí k normálu. Co se týče fyzické stránky, je marihuana hodně zátěžková hlavně na plíce.