těhotenství
Hana
žiju s mužem který ma žloutenku typu C měli jsme spolu nechraněny styk to v době kdy jsem ještě nevěděla že je nemocny.Ted to docela vypada že jsem v jinem stavu chtěla bych jak moc je velké riziko že jsem se nakazila a jestli nemam raděj zvážit interubci což bych nerada.Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Hepatitida C se může přenést i při nechráněném pohlavním styku, ale přenos tímto způsobem je málo pravděpodobný. Nicméně vyloučit se nedá a myslím, že v tuto chvíli je jedinou možností především udělat si těhotenský test, abyste věděla, zda jste či nejste těhotná a pak test na hepatitidu C. Pravděpodobnost, že jste se nakazila (pokud šlo o jednorázový nechráněný pohlavní styk) není moc velká, ale s ohledem na to, že hepatitida C se přenáší z matky na dítě, bylo by záhodno co nejdříve vědět, jak na tom jste, a to jak ohledně těhotenství, tak ohledně hepatitidy. Zkuste si koupit v lékárně těhotenský test. Pokud vyjde pozitivní, tak vyražte ke gynekologovi, aby těhotenství potvrdil a požádejte ho zároveň o ty testy (testování na infekční choroby, včetně hepatitidy C, by navíc mělo být standardní součástí péče o těhotné). A teprve na základě výsledku testu čiňte rozhodnutí ohledně případné možnosti interrupce. Takže držím palce a napište, jak to dopadlo. P. S. a myslím, že Váš partner by především měl myslet na zásady bezpečného sexu, pokud věděl o tom, že má hepatitidu C. Nejsem si jistá, zda bych měla důvěru k příteli, který je schopen mě vystavit takovému riziku, jako je přenos hepatitidy C...