What's up
ahoj, co je to za stav, když smažíte na párty a přepadne vás něco jako bad trip. jde to i u peří? kámošce se to stalo. od první čáry probrečela celou noc až k tý ranní poslední. strašná depka a vůbec nevěděla proč. čím je to? nešlo jí nijak uklidnt prostě nic tvářila se celou noc jak kdyby jí umřela třeba matka ale vážně nevěděla proč díkes

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, co popisujete, se samozřejmě stát může. Nevím, zda kamarádka měla pervitin poprvé nebo zda ho už v minulosti užívala, případně zda ho bere pravidelně. Pravděpodobnější je, že se to stane, pokud už člověk nějakou dobu pervitin užívá a je to důsledek užívání pervitinu, kdy další fází už může být toxická psychóza. Může se to nicméně stát i v případě jednorázové intoxikace, zejména při užití vysoké dávky. Jak se uvádí v textu o pervitinu na našich stránkách: "Pervitin působí anxiogenně (může navodit strach a úzkost). Mezi rizika při užívání jsou řazeny tyto psychické příznaky užití: halucinace, strach, neklid, vztahovačnost, deprese, sebevražedné tendence, podezíravost, chorobná žárlivost. Psychotické stavy podobné schizofrenii, stavy zmatenosti. Objevují se poruchy paměti a neschopnost koncentrace. a "Chronická intoxikace: (...) Závislý je neklidný, pociťuje napětí, úzkost, předrážděnost, poruchy spánku, halucinace, zmatenost, panikaření, (...) a sebevražedné tendence. Při dlouhodobém užívání nebo po jednorázovém užití velmi vysoké dávky mohou vznikat psychotické stavy podobné schizofrenii nebo paranoidní bludy." Dále - v případě Vaší kamarádky není zrovna moudré pokračovat v užívání - tedy pokud se mi to stane po "první čáře", tak se to jistě nezlepší tím, že bude šňupat až do rána, spíš naopak. Takže na místě Vaší kamarádky bych byla při dalším užívání opatrná. Tyto stavy se mají tendenci opakovat, pokud už k nim dojde. Stejně jako bad trip v případě opakovaného užívání halucinogenů.