marihuana
Klára
Dobry den, kdykoliv jsem zkusila marihuanu, tak jsem u toho mela hrozny pocity. Pocity uzkosti a mela jsem strach, ze umru. Byla jsem hodne bleda a skoro vzdycky jsem zvracela. Jak je mozne, ze nekdo ma krasny pocity, ze je mu porad do smichu a nekdo takovehle?Ovlivnuji to treba lide kolem me? A je mozne to nejak odbourat?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Konopné drogy patří mezi látky, u nichž se dá účinek na jednotlivce dost těžko nějak predikovat. Každý reaguje při intoxikaci jinak. To, že jste měla pocity úzkosti, strach ze smrti, bylo Vám nevolno a celkově jste se necítila dobře, znamená, že zrovna na Vás konopné drogy působí takto. Vzhledem k tomu, že marihuana má potenciál vyvolat psychické potíže, a to výjimečně i závažného charakteru, po takovýchto zážitcích bych se být Vámi marihuaně vyhnula. Takovéto stavy mají tendenci se opakovat a spíše se horšit než lepšit a nejsem si jistá, zda by se Vám to podařilo odbourat. Samozřejmě, že na to, jak prožíváte intoxikaci, se podílí i to, v jakém prostředí se v době intoxikace pohybujete, jací lidé jsou s Vámi... ale také Vaše vnitřní nastavení, Váš aktuální psychický stav před intoxikací, Vaše psychické a fyzické dispozice. Takže spíš bych byla na vašem místě opatrná a moc bych to nepokoušela. To, že se marihuana řadí mezi drogy s realtivně nízkým rizikem ještě bohužel neznamená, že žádná rizika nemá. :(