Pomoc závislému
Quet
Dobrý den! Ráda bych se dozvěděla, jaké jsou podmínky pro přijetí do protialkoholního léčení, např. U Apolináře v Praze pro muže, který jeví typické příznaky alkoholismu a má snahu se se závislostí vypořádat. Je zcela zjevně nebezpečný svému okolí, má psychiatrický nález.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nejlepší je asi se zeptat přímo u Apolináře, popř. v jiné léčebně, která je zaměřena na léčbu závislosti na alkoholu. Mohu Vám poskytnout kontakt včetně telefonu, takže je možné si podmínky přijetí a případný volný termín, kdy by mohl dotyčný nastoupit do léčby, hned zjistit. Základní podmínkou je, aby dotyčný měl o léčbu zájem a měl motivaci do léčby vstoupit. Další podmínkou je, aby měl platné doklady (především občanku a kartu zdravotní pojišťovny), protože bez toho ho nevezmou. Myslím, že doporučení od jiného lékaře mít nemusí. Pak stačí domluvit s Apolinářem termín přijetí (někdy je nutné třeba dva a tři týdny počkat, až budou mít volné místo). Psychiatrická léčba a detoxifikační jednotka Odd. pro léčbu závislostí při VFN Apolinář Apolinářská 4, Praha 2, 120 00 telefon: 224968222 MUDr. Nyarhidy V případě, že by u Apolináře byla dlouhá čekací doba, je možné se obrátit na Psychiatrickou léčebnu Bohnice, kde je také možné absolvovat léčbu: Psychiatrická léčebna Bohnice, oddělení léčby závislostí - muži Ústavní 91, Praha 8, 181 02 telefon: 284 016 331, 284016 249 Prim. MUDr. Nešpor Karel http://www.plbohnice.cz, www.mujweb.cz/veda/nespor Přeji hodně štěstí.