Pocahontas
Dobrý den , chtěla jsem se zeptat, existuje nějáké vyšetření ,které ukáže jestli má dotyčný člověk co bere pervitin narušený mozek , chtěla bych přesvědčit mého přítele, aby ho podstoupil, a je možné že po vysazení pervitinu se po třech dnech abstinence objeví psychóza?Přítel bere Buronil a tiapru a subutex 2 mg a do toho všeho si vzal ještě pervitin, protože po těchto lécích je hrozně unavený a nemůže skoro vůbec mluvit,je strašně tvrdohlavý a bylo dost těžký ho přesvědčit na nějakou léčbu, jenže připadá mi vše zbytečné když si do toho vezme pervitin. Ještě byl na diagnostických testech a každá obrázek mu připomínal netopýra nebo motýla, vůbec nevim co to znamená a jaký to má výsledek a co z toho doktor pozná? Děkuji za odpopvěd

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vezmu to odzadu...vyšetření o kterém mluvíte byl s největší pravděpodobností tzv. Rorschachův projektivní test. Jde o velmi složitou psychodiagnostickou metodu a nedá se říct, co z výsledků lékař poznal. Vyhodnocuje se vždy v souvislosti s dalšími metodami, rozhovorem atd. Nicméně neexistuje zde dobrý a špatný výsledek, každý prostě odpovídá trochu jinak. Co se týče pervitinu, který si vzal přítel na únavu - myslím, že by bylo rozhodně lepší domluvit se s lékařem, který mu kombinaci léků předepisuje a změnit ji. Musím ale říct, že bych nenazvala užívání Subutexu zrovna léčbou, jde prostě o substituci, je to opiát, až na to že legální. A je určen k tomu, aby se pomalu vysadil, pak teprve můžeme mluvit o abstinenci. Opiáty ze své povahy způsobují malátnost, takže opět se dostáváme ke změně, nejlépe vysazení. A co se týče natušeného mozku, takové změny jsou poznat na EEG, vyšetření na které ho může poslat po zvážení obvodní lékař nebo psychiatr.