Kokain, nebezpečí užívání kokainu
RS.COM
Mohli by jste mi napsat JAK NEBEZPECNE a SKODLIVE je uzivani KOKAINU pro ORGANISMUS ... srdce, mozek, atd ... kdy hrozi poskozeni a za jak dlouhou dobu uzivani muze dojit k poskozeni, pripadne zdravotni komplikacim, velice dekuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Komplikace mohou souviset s frekvencí užívání a nebo se mohou vyskytnout i při jednorázovém užití. Jak rychle se vyskytnou komplikace nelze přesně určit. Velmi to záleží na frekvenci užívání, stavu organismu, ... Mezi ty komplikace které bych očekával patří například problémy se srdcem a krevním oběhem, psychické obtíže, vznik závislosti, poškození sliznice nosu v souvislosti s intranasálním užíváním. Mezi takové ty akutní bude patřit například možnost vzniku srdeční arytmie, včetně arytimie letální. V souvislosti s tím časem a frekvencí - pokud si například dáte 1x za 1/2 roku jednorázově kokain, tak vás ohrožují komplikace akutní při užití, poškození organismu dlouhodobým užíváním je nepravděpodobné. Naopak, pokud budete brát kokain 9 měsíců, 3x denně, je téměř jistota, že se objeví nějaké komplikace spojené s dlouhodobým usem. Je to jasné?