proc obdivuju fetaky?!!!!
Misha
ahoj,potrebovala bych prosim od nekoho poradit. Pred par mesici(asi 4) jsem se seznamila s klukem,ktery si picha pervitin a hrozne me zaujal.Nemyslim tim,ze bych se do nej treba zamilovala.Proste se mi zacal hrozne libit zivot kterym zije on i jeho kamaradi(fetaci).Nevim proc ale skratka me to k nim hrozne tahne.Urcite proto,ze si mezi nimi pripadam dospelejsi.Taky proto,ze se mi hrozne libi,ze na vsecko kaslou a z niceho si nedelaji hlavu.Chodi otrhani,neresi cas ani praci a NIC!Ja do tet zila hlavne sportem(tenis,volejbal,plavani atd.)ucenim a kamarady,kteri nefetuji.To vse me opravdu bavilo ale tet mi to pripada jako hrozne malo.Od doby co znam par fetaku jsem se o drogy zacala hodne zajimat.Precetla jsem hrozne moc knizek,zacala mezi ne chodit a divat se na same fetacke filmy.Trainspotting znam skoro nazpamet a nedokazu se uz ani se svymi spoluzaky a vrstevniky bavit o nicem jinem.Prijdou mi hloupi a nezajimavy!Chodim take ve spinavem a roztrhanem obleceny ,necesu se a snazim se vypadat co nejodpudiveji.Vim ,ze mezi fetaky kamaradstvi ani neni a ze to neni zadnej med ale ja mam cim dal vetsi chut mezi ne zapadnout poradne.Uz me parkrat napadlo zkusit to ale uvnitr vim,ze bych udelala hloupost,Zaroven ale touha chtit byt jim bliz je vetsi a vetsi.Vim ,ze jsem pubertacka ,ktera se teprve "hleda" a nevi co chce ale potrebuju poradit,jak bych mohla nahradit drogy a fetaky necim jinym ,kdyz me uz vlastne nic jineho nezajima.Protoze ja na jednu stranu vim,ceho bych se dopustila a na druhou MOC chci.Rodice na me moc casu nemaji a bavit se snimi o tom nechci!!Sourozence nemam.Vlastne ani sama nechapu,jak ktomu ke vsemu doslo.Vzdyt jsem mela hodne zajmu a konicku!Kazdy prece rika,ze kdyz mas zaplneny volny cas,nemas cas na hlouposti.U me to asi nezefungovalo.nevim...

Odpověděl:
Zdravím Misho, nerozumím moc tomu, s čím potřebujete poradit. Všechno vlastně víte. Myslím, že teď stojíte na rozcestí a máte před sebou 2 možnosti. Buďto život bez drog, který si uděláte tak zajímavý, jak budete umět nebo život feťáka, který s sebou nese na jedné straně zdánlivou volnost a na straně druhé bahno závislosti se vším, co k tomu patří. Ta odvrácená strana feťáckého života Vám zatím zůstává skrytá, ale věřte tomu, že má k bezstarostnému životu daleko. Fascinace tématem drog je nám, kteří jsme si zvolili tuto profesi celkem blízká. Máme ale daleko k tomu, abychom se rozhodli zničit si život drogovou závislostí. Pokud Vás drogy zajímají, není na tom nic špatného. Začněte se tím tématem opravdu seriózně zabývat. Můžete se třeba přihlásit ke studiu adiktologie nebo oborů se sociálním zaměřením a nastoupit do organizace, která poskytuje služby drogově závislým. Než se ale rozhodnete pro tuhle profesi, musíte mít už moc dobře rozmyšleno, jestli chcete fetovat nebo naopak pomáhat těm, které to semlelo. Věřte tomu, že zkušenosti s drogami nejsou pro naší práci nijak důležité. V budoucnu se pak můžeme setkat. Vy můžete být v roli kolegyně a nebo také klientky, která bude potřebovat pomoc. Volba teď leží na Vás, tak hodně štěstí při výběru. Mimochodem, 6 let jsem pracoval na ulici s uživateli drog. Kdybyste viděla, jak ve skutečnosti vypadá feťácký život a vztahy mezi toxikomany, měla byste svoje dilema nadobro vyřešené. Hezký den. Tomáš