re: trava
honza
Jen bych se chtel zeptat jestli dokaze vyvolat marihuana (obcasne koureni 4x do mesice) vyvolat epilepticky zachvat. (tata ho ma, ale ne vrozeny). Je mi 17 let a doposud sem nemel zadne zdravotni potize (jak pasychicke tak fyzicke) ani ten epilepticky zachvat. Drive sem marihuanu kouril docela casto a nic se nikdy nestalo. Byl jsem i na strankach epilepsie.cz a tam psali ze je to velmi nepravdepodobne ani u lidi s vrozenym epileptickym zachvatem. Co si o tom myslite? predem dekuji za rychlou odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Pokud jste využil informací od kolegů zabývajících se přímo problematikou epilepsie, tak jste se myslím obrátil na ty pravé a považovala bych jejich informaci za relevantní. Epileptický záchvat dokáže vyvolat při nemírném užívání spíše alkohol nebo některé další látky, u užívání marihuany jsem se s tím nesetkala. Nevím, z jakého důvodu trpí epilepsií Váš otec, pokud by byla nemoc vrozená, tak bych předpokládala nějaký vliv dědičnosti, ale ve vašem případě se tedy o to nejedná... Nevím, jestli jsem Vám odpověděla dostatečně, ale přiklonila bych se k názoru kolegů z epilepsie.cz.