prosim o odpoved na muj mail..dekuju..
marco
mam takovy dotaz...pred dvema tydny jsem se miloval se dvemi prostitutkami..bojim se jestli jsem nechitil hepatitis c..:jelikoz me 5 dni bolelo bricho,mel jsem tlaky...navic nevim ,potoze 2 mesice nemam teple jidlo..a nedrave jim...svedi me kuze...jsem na malorce..je tu moc slunce a nevim jestli to ..je ze jsem se zaparil.spim na plazi...mam takove pupinky s bilym hnisem..kteri postupne mizi..a mam ..zaparena trisla na nohou....belmo mam bile..koupu se v mori..tak nevim..chtel bych na testy,ale nemam zadny dokumenty...ukradli mi je.. a policie odmita napsat potokol...potrebuji na testy jit..muzou mi je tu udelat?kdyz jsem bez dokladu::ajak se ta nemoc projevuje?alze zit s ou nemoci???moc se bojim?dekuju za odpoved..lukas

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobry den Lukasi, pokusim se odpovedet co mozna nejjednodusseji a neopomenout pri tom ani jednu vec, na kterou se ptate. Kdybych ale preci jen na neco zapomnela, nebojte se zeptat znovu. Mate strach, jestli jste nechytil hepatitidu typu C pri sexualnim styku se dvemi prostitutkami. Hepatitida typu C se prenasi zejmena kontaktem s krvi a proto je casto spojovana s narkomany, ale existuji i pripady, kdy dojde k nakazeni pohlavnim stykem. Byva to vsak vyjimecne. Mluvite o tom, ze se to stalo pred dvema tydny. Po tak kratke dobe nelze 100% zjistit, jestli jste se hepatitidou typu C nakazil. S testy je treba pockat minimalne 15 dni, ale spise nekolik tydnu az mesicu (u hepatitidy typu C se uvádí 15-160 dní). Po celou tuhle dobu jste ale infekcni a muzete nakazit ostatni. Je tedy dulezite, abyste do doby, nez si dojdete na podrobne testy, pouzival pri styku kondom. Jedine ten ochrani Vas i Vase sexualni partnery. Nevim jak jste na tom s uzivanim drog, ale v pripade, ze byste byl uzivatel, je treba brat cistou strikackou a mit vlastni nadobicko. Podle priznaku, ktere na sobe pozorujete nelze rict, jestli jde o priznaky hepatitidy, nejakeho jineho onemocneni nebo jen o reakci tela na stres nebo spatnou vyzivu. Muze to byt vsechno dohromady, ale neni mozne to takhle na dalku odhadnout. Rozumim tomu, ze se bojite, jestli nemate zloutenku. Je sice mozne, ze nakonec zjistite, ze jste naprosto zdrav, ale to neni mozne rict v tuhle chvili. Myslel jste ale i na to, ze jste se mohl nakazit i celou radou jinych nemoci, ktere nejsou o nic mene zavazne? Bohuzel Vam neporadim s tim, ze jste na Malorce a nemate doklady. Nevim, jestli je mozne, aby policie odmitla udelat o kradezi protokol. Urcite se vsak muzete obratit na Ceskou ambasadu o pomoc, nebo se pletu? Ani nemam nejmensi tuseni, jestli by Vam udelali na Malorce testy zdarma. Ale jak rikam, v tuto chvili jsou testy bezpredmetne. Je treba pockat, nez skonci inkubacni doba. Kdybych Vam tedy mohla radit, vyvarujte se dalsich podobnych dobrodruzstvi. V pripade, ze to nepujde, pouzijte vzdycky kondom. Zkuste si vyridit doklady a s testy pockejte az po navratu domu. Tady uz Vam je udela prakticky lekar. Kdyby bylo cokoli z moji odpovedi nejasne, zeptejte se znovu. S pozdravem, Gabriela Koryntova. PS: Kdybyste se chtel o hepatitidach dovedet vic, podivejte se na stranky www.hepatitis.cz - jsou tam popsane projevy nemoci, i to, jestli se s ni da zit a jak se leci.