Podezření na HIV
T
Dobrý den, potřebuji zodpovědět svůj dotaz a tato vaše webová stránka mě to nabízí.Ikdyž se mě netýká problém drog.Nikdy jsem žádné drogy nebral.Je mi 23 let a doposud jsem měl pouze jeden nechráněný pohlavní styk.Bylo to v červnu tohoto roku.Mám od té doby strach zda jsem se nenakazil HIV infekcí.Vím o různých centrech,které dělají vyšetření na HIV i anonymně,ale já nějak nemám odvahu tam jít nebo telefonovat.Napadá mě,že než si dělat speciální vyšetření,tak by bylo jednodušší jít do nemocnice a nabídnout svou krev k darování.Přece v dnešní době při darování krve dělají doktoři automaticky test krve,aby nedošlo v případě přítomnosti viru HIV v dárci k rozšiřování.Tak si myslím,že takto bych se to mohl nenápadně dozvědět zda jsem HIV pozitivní či negativní.Je to tak?

Odpověděl:
Dobrý den, nejprve bych vás rád trochu uklidnil, protože riziko přenosu HIV při jednorázovém pohlavním styku je poměrně nízké. Přesto je chvályhodné, že se chcete nechat otestovat. Nemusíte z toho však mít žádné obavy. Celkem běžná praxe je, že si partneři nechávají dělat HIV test před tím, než spolu začnou spát bez ochrany. Ke zmiňovanému nechráněnému styku se tedy vůbec nemusíte přiznávat. Obě možnosti, které zmiňujete, jsou pochopitelně možné. Doporučuji stránky http://www.aids-hiv.cz/, kde najdete velmi detailní informace o HIV i o možnostech testování. Rozhodnete-li se darovat krev, bezpochyby vás otestují také, takže i to je možnost. Mějte však na paměti, že test na HIV má smysl dělat nejdříve 3 měsíce po posledním nechráněném styku. Dříve se pozitivita nemusí projevit. Hodně štěstí!