stav organismu po dlouholetém příležitostném braní E.
klubber
Zdravím, dobrý den! Chtěl bych se zeptat, zda-li máte nějakou představu o tom, co udělá s organismem člověka dlouhodobé příležitostné braní extáze, tj. např. braní jednou za 14 dní nebo měsíc po dobu např. 20, 30 let. Jak na tom bude srdce, krevní tlak, mozek (zásoby seretoninu), játra, nervy, psychika atd. Jasný, že je to individuální takže tu psychiku bych asi vynechal, přeci jenom ten kdo to bude brát takhle dlouho to už bude mít asi "naučený" a bude vědět proč to bere. Chápu, že pravděpodobně neexistují nějaké seriózní výzkumy, ostatně, extáze snad ani není na trhu vyloženě tak extrémně dlouho, ale přeci jen, neexistují nějaký lidi, který takhle fakt kalej od těch řekněme 80.let a jsou ve spojení s lékaři? Nebo rýsuje se něco do budoucna s těmito výzkumy, nevíte? Zajímal by mě proto alespoň nějaký Váš názor na stav organismu po takovéto době braní, je mi jasné že je to velmi těžké takto hodnotit, braní ext. je spojené vůbec i se životním stylem těchto lidí, tj. většinou nejenom ext. že ;-) ale jestli máte nějakou představu, sem s ní! Díky! PS: co dělat pro to, aby člověk minimalizoval rizika spojená s braním ext., tedy když už brát CHCE a přestat NEHODLÁ a chce brát DLOUHODOBĚ... Nějaký prášky na tlak či srdce v mezidobí braní? Něco na obnovu serotoninu? Jak řešit při dlouhodobém braní zřejmou neurotoxicitu, co na játra? Díky, že mi odpovíte, vím že toho po Vás chci hodně, a že se dobrá odpověď neobejde bez hledání určitých materiálů o problému, proto Vám předem děkuji za Váš čas!!! Big respect tomu co děláte, díky a zatim!..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Odkážu Vás na jedny stránky, které se seriózním výzkumem kolem extáze zabývají. Dokonce české. Podívejte se na www.lf3.cuni.cz/drogy (Farmakologický ústav 3. lékařské fakulty UK), tam najdete Přeheldový článek o extázi, kde se dočtete řadu informací, o které žádáte. Také tam najdete článek o nebezpečných příměsích v extázi, databázi tablet extáze zachycených v ČR a další užitečné informace. Pak také něco najdete na www.drogy-info.cz, kde se koukejte po zprávě z výzkumu Tanec a drogy. Není bohužel v našich silách na tak omezeném prostoru zodpovědět tak obsáhlý dotaz. Pokud byste tam nenašel, co potřebujete, tak dotaz konkretizujte a napište znovu, pokusím se Vám odpovědět a případně poskytnout další odkazy. Pokud vládnete angličtinou, je těch věcí poměrně dost, jestliže o ně budete mít zájem :) P. S. Rizika se nějak eliminovat dají, ale nikdy se nedají zcela vyloučit. Takže pokud se to užívání extáze týká Vás osobně, tak čím méně intenzivně budete extázi brát, tím menší rizika jsou. Pokud mohu doporučit hlavní zásady - neberte víc než jednu tabletu za večer, nevystavujte se riziku přehřátí - doplňujte tekutiny a odpočívejte, nekombinujte extázi s dalšími látkami, především ne s těmi, které mají stimulační účinek. Pokud již máte nějaké zdravotní potíže, tak se radši extázi vyhněte.