davi
Ahojte chcel by som sa opytat ci sa da preniest zltacka typu C oralnym sexom alebo slynami mal som totiz oralny sex s osobou u ktorej som nevedel ze malea zltacku C este s obdobia ked brala drogy a tak ju vlastne aj dostala pouzivanim stejnej ihly .

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím, určité riziko přenosu žloutenky typu C při oprálním styku existuje. Nicméně je velmi malé. Na stránkách www.cecko.cz najdete následující informaci: "Často diskutovaným způsobem nákazy je přenos prostřednictvím pohlavního styku. Jak moc se mám bát? Tato cesta je možná, avšak v praxi méně obvyklá. Ve spermatu, vaginální tekutině a slinách se vyskytuje jen velmi malé množství viru." Žloutenka typu C se přenáší zejména kontaktem s krví. Jestli tedy při orálním sexu nedojde ke zranění, při kterém by tekla krev, nebo když člověk zrovna nemá žádné zranění v ústech, je šance nákazy minimální. Nicméně například žloutenka typu B se přenáší nejen krví, ale i pohlavním stykem. Jestli jste tedy měl tak "rizikovou" partnerku, určitě bych si být Vámi zašla po čase na testy. Než skončí inkubační doba, což je např. u žloutenky C 15-160 dní, u B 31-180dní, určitě používajte pánskou ochranu, případně abstinujte. Snad jsem odpověděla na vše, co potřebujete vědět. Kdybyste měl pochybnosti, zeptejte se znovu a nebo se podívejte na stránky www.hepatitis.cz nebo již zmíněné www.cecko.cz. Zdraví, Gabriela.