Doba THC v těle.
Lenka***
Moc zdravím, měla bych takoví dotázek. THC se dá v těle najít ještě půl roku po posledním užití marihuany že? Nachází se také ve spermiích? Přítel nedávno přestal hulit a uvažujem o založení rodiny a tak bych ráda věděla jestli by bylo dobré počkat ještě minimálně půl roku. Také by mě zajímalo jaké následky by mohlo zanechat početí dítěte při vysokém obsahu THC v těle buď matky nebo otce. Předem velice děkuji za odpověď!!!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. THC se dá v těle detekovat až několik týdnů po posledním užití, půl roku však určitě ne. Co se týče spermií - podle kolegů MUDr. Pavla Kubů a MUDr. Tomáše Páleníčka (www.drogmem.cz) "dlouhodobé nadměrné užívání marihuany prokazatelně, přechodně a vratně ovlivňuje reprodukční funkce mužů (pohyblivost spermií)". Pokud v současné době partner ani Vy konopné drogy neužíváte, předchozí užívání by nemělo mít na vývoj dítěte vliv. Pokud bude konopné drogy užívat otec, vývoj dítěte to neovlivní, jen bude problematičtější samotné početí (viz výše). Pokud budete konopné drogy užívat Vy, a to při snaze o početí a v průběhu případného těhotenství, tak to vliv mít bude. V prvním případě v tom, že vzhledem k možným nepravidelnostem v menstruačním cyklu u žen užívajících kanabinoidy bude početí problematičtější a v druhém případě (těhotenství) může níže uvedeným způsobem užívání konopných drog mít vliv na vývoj plodu: "Rizika pro plod · Snížení porodní váhy v důsledku kouření matky během těhotenství. Aktivní i pasivní kouření v těhotenství vede ke zvýšené zátěži toxickými zplodinami a sníženému okysličování krve plodu, který pak hůře prospívá. · Poškození plodu a zkrácení těhotenství bylo podrobnějším výzkumem vyvráceno. Dříve se v této souvislosti uvažovalo o toxickém účinku kanabinoidů na plod. · Vyšší výskyt snížené schopnosti učení a poruch chování dítěte po 4. roce vyplývá ze studie provedené v Ottavě, která prokázala silnou souvislost mezi konzumací konopí matky během těhotenství a rozvojem zmíněných poruch. SZO doporučuje další výzkum této problematiky." Více informací o vlivu konopí na zdraví najdete na http://www.drogmem.cz/html/memy/vliv.htm. Takže v zásadě se obávat nemusíte. Předpokládám, že pokud uvažujete o založení rodiny, máte na paměti, že pro dítě jsou potřeba i další vhodné podmínky a zázemí než jen to, že nebudete hulit trávu... :)