přítelkyně a pervitin
přítel
Dobrý den Chci se zeptat moje holka je asi závislá na pervitinu užívá ho asi 6měsísů myslím že na tom neni nijak špatně ale zhubla 10kg za kratkou dobu je nervozní a pořád podrážděná ale často má stavy úzkosti a přesvědčuje mě jak mě miluje brečí a smutní.Já se snažím jsem na ni milý a hodný a chci ji pomoct ale nevím jak ale zatim se chci pokusit to zvladnout doma myslím že ještě je šance to zvladnout sami už několikrát mě žádala abych si ji více všímal(výlety,akce,sport) a abychom spolu byli co nejvíce že to pak lépe sama zvládne nejdříve jsem myslel že mě tim jen vydírá ale ted vidím že jí musím opravdu pomoct myslíte že to spolu sami zvladneme jak jí mám zabavit aby na to přestala uplně myslet???Děkuji

Odpověděl:
Zdravím, důležité je její rozhodnutí, že brát nechce. Pokud ho skutečně učinila, bude snad ochotná pro to i něco udělat. Nebál bych se navštívit společně zařízení, typu kontaktního centra, kde Vám po telefonickém objednání jistě nabídnou jednorázovou konzultaci nebo i pravidelný ambulantní kontakt. To znamená, že máte stále možnost zvládnout to sami doma, ale za podpory a pomoci odborníků. Připravte se na to, že to od Vás obou bude vyžadovat maximální upřímnost a toleranci. Vy pro ni můžete udělat v zásadě 2 věci. Tu první jste nastínil sám - pomoci jí naplánovat volný čas tak,aby neměla moc času nudit se a myslet na drogy. Ta druhá by se dala označit jako kontrola. Stanovte si jasná pravidla, která se budou týkat její abstinence i to, co bude následovat, když je poruší. Můžete se domluvit i na tom, že použijete testy na přítomnost pervitinu v moči, které Vám poskytnou jasný důkaz o tom, jestli abstinuje nebo ne. Tento krok si však dobře rozmyslete, protože má svá úskalí. Váš vztah by se tím mohl dostat do výrazné asymetrie, kdy Vy budete fungovat víc v roli otce než partnera. To může být velmi nepříjemné pro obě strany. Prvek kontroly by však měl být přítomen, protože zmenšuje prostor ke lži a chrání Vás před zklamáním. Kontakt na odborné zařízení naleznete např. na serveru www.drogy-info.cz na mapě pomoci. Testy se případně dají sehnat v některých lékárnách. Přeju Vám hodně štěstí a klidně se ještě ozvěte.