kapky do nosu
sakaraa
Dobrý den, nevím jestli můj dotaz patří sem, ale jedná se taky o závislost. Už asi rok a půl jsem závislá na kapkách do nosu (Olinht, Otrivin, Sanorin). Musím je použít několikrát denně, jinak nemůžu dýchat a mám pocit totálně ucpanýho nosu, smrkání mi nepomůže a rýmu nemám. Kapky na přírodní bázi jako Pinosol mi nepomůžou (neúčinkují). Chtěla bych se závislosti konečně zbavit ale nevím jak, protože pokud kapkky nepoužiju, tak mám stavy paniky, že se udusim a musím si kápnout do nosu. Nejde to vydržet si nekápnout. Předem děkuju za odpověď, s pozdravem Dana.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, je to trochu problém. Závislost na kapkách do nosu, nebo něco, co můžeme popsat jako neschopnost vydržet bez jejich trvalé aplikace. Je to docela obtíž, sám mám obdobné zkušenosti se svým přeraženým nosem. Svépomocným návodem, jak se kapek zbavit je pokusit se postupně snižovat frekvenci jejich aplikace, nahradit je jinými kapkami (doporučuji euphorbium a nosní olej coldastop pro regeneraci sliznice) a výplachy nosu (jemně slanou vodu, vlažnou vodu pomalu nasávat do jedné nosní dírky, pak vysmrknout, nebo vyplivnout ústy). Během měsíce byste se toho mohla zbavit. Mám s tímhle postupem vlastní, celkem dobrou zkušenost. Jiná možnost je pokusit se ve spolupráci s praktickým lékařem, nebo ORL o jiný postup (obyčejně kapky s kortikoidy). Může to také pomoci, ale s tím já naopak moc dobrou zkušenost nemám. Ten první postup je lepší.