Pervitin
Dobrý den, ráda bych poprosila o radu. Muj bratr se tento víkend přiznal, ze bere pervitin. Rekl nam, ze uz to trva od 16 let (ted mu bude 23). Trvdi, že to s pritelkyni zvladne, ale ja tomu bohuzel moc neverim, i kdyz zkusenosti o drogama zadne nemam, urcite to nejde si rict DOST. KONCIM S TIM. Moc rada bych mu pomohla a nevim jak. Mam obavy, ze si drog bude uzivat dal a nasi jako doted nebudou nic tusit. Bratr už měl dlouhodobe problémy s pravidelným docházením do práce. Porad jsem si,ale myslela, ze se obklopuje spatnyma lidma, ktery práci zrovna nevymysleli. Často měl výkmyty nálad, tak jsem vůbec nevedela, jak to na něm vypozorovat. Vždycky jsem o něj měla strach, bála jsem se toho, že se někdy dozvim, že drogy bere. Jeho častý kouření trávy jsem zkousla, vždyť dneska je to mladejch lidí skoro pravidlo. Prosim odpodeď na tyto otázky: Jak na něm poznám, že pervitin pořád užívá? Je možné, že by si bez pomoci odborníků odvykl? Jak se teď k němu po tomto zjištění mám chovat, chtěla jsem se ho na hodně věcí zeptat (třeba na pravidelnost užívání), ale nikdy ani ted se o těhle otázkách se mnou nechce bavit, Poraďte prosim utrapene 24-leté sestře. Děkuji.

Odpověděl:
Dobrý den. Příznaky při užívání Pervitinu jsou tyto: časté výkyvy nálad, nezvladatelný hněv a manické chování střídají stavy útlumu, dny nespavosti s mnohahodinovým hlubokým spánkem. Ztráta chuti k jídlu a následuje neukojitelná chuť k jídlu. Mohou se objevit paranoidní stavy, kdy je podezřívavý a uzavřený do sebe. "Zasekává se" na jedné činnosti. Pokud bere sedm let je již velmi malá pravděpodobnost, že by se závislosti na Pervitinu mohl zbavit bez odborné pomoci. Pro lidi v blízkém okolí je velmi těžké otevřít komunikaci na toto téma. Myslím, že by bylo dobré se obrátit na odborníky, kteří Vám poradí, jak s bratrem navázat tento kontakt. Pokud byste chtěla, napište a my vám pošleme kontakt na nějaké zařízení ve Vašem okolí.